Tables Turn

Geplaatst door
Wanneer:
19/09/2020 @ 21:00 – 20/09/2020 @ 02:00
2020-09-19T21:00:00+02:00
2020-09-20T02:00:00+02:00

 

 

Vinyl is populair bij liefhebbers, maar op feestjes kom je het niet veel meer tegen. Bij TABLES TURN willen we deze verborgen platenkast juweeltjes laten horen. Ook hiphop ontstond door hergebruik van (vergeten) muziek en dat is de reden dat vrijwel elk genre te mixen is met hiphop. De insteek van TABLES TURN is dan ook: met strictly vinyl, ter plekke reageren op elkaars muziek, geen genre uitgesloten. Opgeluisterd met live visuals en presentatie van recent werk van LARS KRAMER (St. Joost)

DIDIER PICQUI
Vanwege zijn Franse roots wilde Didier Picqui in eerste instantie mimespeler worden, maar hij hield niet van de stilte. Via het drumstel kwam hij bij draaitafels terecht. Samenwerking met vrienden en gelijkgestemden, zoals McGyver, bracht hem van zeer obscure plekken tot grote zalen. Hip hop en alles wat rauw, obscuur en weird, maar vooral funky is!

Vinyl is populair bij liefhebbers, maar op feestjes kom je het niet veel meer tegen. Bij TABLES TURN willen we deze verborgen platenkast juweeltjes laten horen. Ook hiphop ontstond door hergebruik van (vergeten) muziek en dat is de reden dat vrijwel elk genre te mixen is met hiphop. De insteek van TABLES TURN is dan ook: met strictly vinyl, ter plekke reageren op elkaars muziek, geen genre uitgesloten. Opgeluisterd met live visuals en presentatie van recent werk van LARS KRAMER (St. Joost)

DIDIER PICQUI
Vanwege zijn Franse roots wilde Didier Picqui in eerste instantie mimespeler worden, maar hij hield niet van de stilte. Via het drumstel kwam hij bij draaitafels terecht. Samenwerking met vrienden en gelijkgestemden, zoals McGyver, bracht hem van zeer obscure plekken tot grote zalen. Hip hop en alles wat rauw, obscuur en weird, maar vooral funky is!

DJ JAM ON IT
De kunstzinnige en café bezoekende hiphhop veldwerker. Zijn naam – Jam On It – komt van de gelijknamige Newcleus track uit 1984. Hij heeft door de jaren heen een omvangrijke collectie oldschool hiphop / electro verzameld, vooral uit de periode ‘80 – ‘84, toen hiphop vanuit New York de hele wereld overnam.
Ook al is de muziek meer dan 35 jaar oud, de Roland TR-808 beats bangen nog steeds even hard!

IMMAARAQ
Immaaraq DJ’t normaal gesproken vooral voor gezelligheid. Desalniettemin voert hij zijn vak uit als een professional. Zijn mixes bevatten een grote variatie aan muziekstijlen; van Stoner Rock tot
Soul en van Afrobeat tot Acidjazz. Hierdoor laat hij je vol verwondering afvragen wat de volgende plaat wordt en het is nooit wat je had verwacht. Geen muziekgenre is taboe, dat is wel duidelijk.

MATHICE
Mathice leeft 90’s hiphop sinds de jaren ’90. Opgegroeid met Yo! MTV Raps, Villa 65 en skatevideo’s zoals de 411 Video Magazine serie: we praten pre-internet! Een diepgewortelde liefde voor pure hiphop dus, met een zwak voor de East Coast sound. Dus veel Soul geïnjecteerde beats met scherpe snares en diepe basslines. Noem hem een nostalgist; de zogenaamde Golden Years heten geen Gouden Jaren for nothing!

NANDA
Nanda’s eerste plaat was ‘Doe De Dub’ van Doe Maar, zelf gekocht bij de platenwinkel. Hoe cool en nostalgisch wil je het hebben. Ze moest er destijds een week lang prei voor steken.
Ze draait van alles, met grote voorliefde voor 7” singletjes. Hiphop, elektronisch en gewoon gezellig met een swing.

SUN RICE
Of het nu de beats zijn die uit de SP-1200 van Sun Rice komen, of zijn rijke platencollectie aan hiphop en soul: “The sun rises in the east”. De specifieke East Coast sound van diepe dusty low fi tonen, dat is waar Sun Rice op rolt. Check daarom ook even het Instagram kanaal van de @peanutbuttah_sb homies, met diezelfde classic 90’s hiphop vibe.

LARS KRAMER (ART)
In het werk van Lars Kramer wordt contrast in het beeld opgezocht: abstracte, grafische vlakken tegenover figuratieve elementen, botsende kleuren en verschillende werelden die in elkaar geschoven worden.
Reizen, persoonlijke fascinaties of toevallige ontdekkingen zijn vaak de aanleiding. De combinatie van alledaagse met immateriële elementen levert beelden op die meer lijken te bevragen dan te beantwoorden. Ogenschijnlijk hebben ze niets met elkaar te maken, maar gaan tegelijkertijd een spannende interactie aan.